Staat uw printer offline of op afdrukken onderbreken?
Het kan dat uw printer op offline gebruiken staat ingesteld of dat het afdrukken is onderbroken. Dit kan gebeuren wanneer bijvoorbeeld uw cartridge leeg is en er nog printtaken in de wachtrij staan.
Is uw printer wel met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden als het apparaat waarmee u de printopdracht wil verzenden? Als dit niet het geval is, stel dan beide apparaten in op hetzelfde Wi-Fi netwerk. Als dit goed is ingesteld en het probleem niet is verholpen, kunt u de volgende stappen volgen:
Voor Windows Vista klik op Starten > Configuratiescherm. Klik onder ‘Hardware en geluiden’ op Printer.
Voor Windows 7 klik op Starten > Configuratiescherm. Klik onder ‘Hardware en geluiden’ op Apparaten en printers weergeven.
Voor Windows 8.1 of Windows 10 drukt u tegelijk op de Windows-toets en de letter X. Klik in het menu dat linksonder verschijnt op Configuratiescherm. Klik onder ‘Hardware en geluiden’ op Apparaten en printers weergeven.
Dubbelklik dan op de printer en klik in het menu van het verschenen venster op Printer.
Kijk of er een vinkje staat bij Printer offline gebruiken en/of Afdrukken onderbreken. Staat voor (een van) beide opties onverhoopt een vinkje, dan haalt u het vinkje weg door er op te klikken.
Sluit alle geopende vensters en probeer of de printer zijn werk weer doet.
Is het probleem niet verholpen door bovenstaande stappen? Verwijder dan uw printerstuurprogramma en installeer deze opnieuw.
Ga opnieuw naar Start > Instellingen > Apparaten en printers > selecteer Printer of Scanner toevoegen en kies de juiste printer.