Zo brengt u structuur aan in uw werk
Het kan nogal lastig zijn om structuur aan te brengen in uw werkzaamheden. Soms komt er zoveel op uw bordje, dat u door de bomen het bos niet meer ziet. Herkenbaar? Dan bent u vast toe aan wat orde! Wij delen wat tips en tricks waardoor u beter uw werk kan doen.
Kader uw taken
Heeft u een drukke dag voor de boeg en weet u niet waar u moet beginnen? Start dan met het kaderen van uw taken. Schrijf voor u zelf op wat u precies moet doen vandaag en verdeel dit per categorie. Om nog meer overzicht te behouden, is het handig om gebruik te maken van memoblaadjes in verschillende kleuren. Gebruik voor iedere categorie een andere kleur. Zo behoudt u overzicht én brengt u structuur aan in uw chaotische werkdag.
Bekijk memoblaadjes in onze webshop
Organiseer uw documenten
Structuur op uw werkplek, is structuur in uw hoofd. Daarom is het belangrijk dat u alle documenten sorteert. Bepaal welke documenten bij elkaar horen en organiseer deze door ze in diverse ordners te plaatsen. Wel zo handig om dit dan per onderwerp te doen zodat u alles makkelijk terug kan vinden!
Bekijk ordners in onze webshop
Houd alles bij elkaar
Wanneer u uw documenten in een ordner netjes gesorteerd hebt, is het tijd voor een volgende stap. U kunt u wel voorstellen dat het lastig is om al die verschillende documenten alsnog te onderscheiden van elkaar. De aanschaf van verschillende kleuren paperclips, om zo aan te geven wat bij elkaar hoort, zal u hier zeker bij helpen!
Bekijk paperclips in onze webshop
Geef duidelijke benamingen
Zorg ervoor dat u ook digitaal georganiseerd werkt en hanteer dezelfde kleurcodering als bij uw documenten. Zorg ervoor dat zowel alle mappen als alle bestanden die u opslaat een duidelijke benaming krijgen. Sorteer uw mappen per categorie en sla uw bestanden zo op, dat u onderscheid kunt maken tussen verschillende versies. Werken met kleurtjes in uw agenda zal u helpen om de structuur te blijven behouden. Zo gaat u altijd gestructureerd aan de slag!
Kader uw taken
Heeft u een drukke dag voor de boeg en weet u niet waar u moet beginnen? Start dan met het kaderen van uw taken. Schrijf voor u zelf op wat u precies moet doen vandaag en verdeel dit per categorie. Om nog meer overzicht te behouden, is het handig om gebruik te maken van memoblaadjes in verschillende kleuren. Gebruik voor iedere categorie een andere kleur. Zo behoudt u overzicht én brengt u structuur aan in uw chaotische werkdag.
Bekijk memoblaadjes in onze webshop
Organiseer uw documenten
Structuur op uw werkplek, is structuur in uw hoofd. Daarom is het belangrijk dat u alle documenten sorteert. Bepaal welke documenten bij elkaar horen en organiseer deze door ze in diverse ordners te plaatsen. Wel zo handig om dit dan per onderwerp te doen zodat u alles makkelijk terug kan vinden!
Bekijk ordners in onze webshop
Houd alles bij elkaar
Wanneer u uw documenten in een ordner netjes gesorteerd hebt, is het tijd voor een volgende stap. U kunt u wel voorstellen dat het lastig is om al die verschillende documenten alsnog te onderscheiden van elkaar. De aanschaf van verschillende kleuren paperclips, om zo aan te geven wat bij elkaar hoort, zal u hier zeker bij helpen!
Bekijk paperclips in onze webshop
Geef duidelijke benamingen
Zorg ervoor dat u ook digitaal georganiseerd werkt en hanteer dezelfde kleurcodering als bij uw documenten. Zorg ervoor dat zowel alle mappen als alle bestanden die u opslaat een duidelijke benaming krijgen. Sorteer uw mappen per categorie en sla uw bestanden zo op, dat u onderscheid kunt maken tussen verschillende versies. Werken met kleurtjes in uw agenda zal u helpen om de structuur te blijven behouden. Zo gaat u altijd gestructureerd aan de slag!